Søknader
Søknader og søknadsdokumentasjon skal sendes til postmottak@harstad.kommune.no. Husk å vise til saksnummer dersom du allerede har en søknad inne hos oss. Hvis du har spørsmål om pågående saker, må du kontakte saksbehandler på e-post. Se også vår side for byggesøknad.
Generelle spørsmål
Generelle spørsmål om byggesak utenom telefontid skal sendes via meldeportalen her Meldeportal (harstad.kommune.no) eller på e-post til byggesak@harstad.kommune.no.
Generell veiledning innebærer ikke saksbehandling, prosjektering eller at det fattes vedtak.
Generell veiledning kan være:
- Generelle opplysninger om regelverket for søknadsplikt.
- Informasjon om og tolkning av planer, herunder dispensasjoner.
- Spørsmål om tillatelser og byggesøknadsprosessen.
- Info om din eiendom.
Telefontid
Telefontid for alle byggesaksbehandlerne
- kl. 12:00 til 13:00 tirsdag, onsdag og torsdag.
- Telefonnummer 476 55 900.
Ved behov kan du også bestille time med byggesaksbehandler. Se under.
Bestill time med en saksbehandler
Areal- og byggesak
Trenger du veiledning om oppmåling, byggesak, motorferdsel i utmark, deling av eiendom eller seksjonering, eller har du behov for mer informasjon om dine kommunale utgifter? Bestill en time med en saksbehandler som har fått satt seg litt inn i din sak før møtet.