Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Informasjon om influensavaksine og covid-vaksine

Høsten er i anmarsj og det er snart tid for å beskytte seg mot influensa- og koronasykdom. Årets vaksiner vil sendes kommunene i september og oktober.

COVID-19 smitte generell

Anbefaler oppfriskningsdose

Vi starter vaksinering av de som er 75 år eller eldre tirsdag 11.04 på vaksinasjonskontoret i Havnegata 1, i 4 .etasje.

Koronavaksine. Foto: Øivind Arvola

Behandling av korona med tabletter

Hvis du har høy risiko for å bli alvorlig syk av korona, kan det være aktuelt at du får behandling med tabletter. Tablettene, som heter Paxlovid, reduserer risikoen for å bli alvorlig syk.

Harstad kommune informerer

Nye korona-anbefalinger til høyrisiko-grupper

Helsedirektoratet anbefaler at personer med høy risiko for å utvikle alvorlig sykdom ved Covid-19 om behandling med legemiddelet Paxlovid.

COVID-19 smitte generell-1

Alle over 18 kan ta oppfriskningsdose

FHI vurderer at gruppen 18-64 år uten underliggende risiko per nå ikke inkluderes som en av målgruppene som anbefales en ny oppfriskningsdose, men at det allikevel åpnes opp for at de som selv ønsker det, kan ta en ny dose.

Harstad kommune informerer

Nye grupper tilbys oppfriskningsdose

Nå tilbys oppfriskningsdose til personer i aldersgruppen 18-64 år med underliggende risiko for alvorlig sykdomsforløp. Også barn med alvorlig grunnsykdom anbefales å ta oppfriskningsdose.

Vaksine. Foto: Øivind Arvola