Vi har nå et nytt verktøy som skal hjelpe oss til å bruke tiden vår på å gå tilsyn og feie. Planlegging av disse tiltakene krever mye tid og ressurser, og vi er nå avhengig av innbyggernes hjelp til å få dette i sving så fort som mulig.

Lenke

Det du som innbygger skal være forberedt på, er at vi fra nå av kommer til å kontakte dere via tekstmelding på din telefon.

Denne tekstmeldingen vil inneholde en link som vi vil at dere tar i bruk. Er du usikker på dette og trenger hjelp, kan du fortsatt kontakte brannvesenet slik det er beskrevet i SMS-en.Denne linken kan du enkelt åpne på din Smartphone, eller du kan kopiere eller skrive URL’en inn på din PC hvis du ønsker det.  Så vil linken ta deg til en plattform som kalles «Min Eiendom». Det er en hjemmeside med all din eiendomsinformasjon. Her vil du kunne logge deg inn og alltid være oppdatert på blant annet brannforebyggingsstatus på din bolig.

Passende tidspunkt

Viktigst av alt, du kan kommunisere med oss når det passer med tilsyn og for eksempel kunne melde hvis du har fulgt opp et avvik. Vi minner om at det fortsatt vil være mulig å kontakte oss som før, men vi setter stor pris på responsen fra SMS.

Beskrivelse steg for steg:

  1. Du vil få en SMS fra feieren når det er tid for å utføre tilsyn på din bolig
  2. Åpne SMS-en, les og følg beskrivelsen. 
  3. Ved hjelp av linken i SMS-en logger du deg på Min Eiendom via DIFI, og her kan du bekrefte tidspunktet feieren skal komme på tilsyn eller feiing. Du kan også kommunisere at det ikke passer og finne nye tid eller dato.
  4. Når du har bekreftet så vil brannvesenet motta beskjed og kunne planlegge tilsyn ut ifra det som blir besvart.
  5. Etter tilsynet er gjennomført vil du få en ny melding som vil lede deg tilbake til "Min Eiendom" hvor du kan lese rapporten, og følge opp eventuelle avvik eller anmerkninger.