Prosjektet startet i vår kommune våren 2010, og er planlagt avsluttet våren 2012. Kila skole deltar med en prosjektgruppe på 9 personer sammensatt av skolens ledelse og lærere fra småtrinn, mellomtrinn og ungdomstrinn. Temaet vi har valgt er "Vurderingsdialogen". Vi definerer begrepet Vurderingsdialogen til å omfatte: Utviklingssamtalen, fagsamtalen, daglig dialog mellom elev/lærer, skriftlige og muntlige tilbakemeldinger, egenvurderinger (alle former for underveisvurdering). Gjennom vurderingsdialogen skal elevens læring forsterkes. Vi har systematisert disse dialogene på følgende måte: Et premiss for en slik dialog er at lærer, elev og foresatte kjenner til og har operasjonalisert kompetansemålene i K06 med tydelige, nivådelte vurderingskriterier for hvert årstrinn. Vi vil gjennom prosjektperioden videre arbeide med begrepene muntlig og skriftlig respons og veiledning.

Underveisvurdering på Kila skole.doc DOC PDF ODT

I arbeidet med læreplanmål og vurderingskriterier tar vi utgangspunkt i Blooms taksonomi:

Blooms_taksonomi%5B1%5D.docm

Skolens prosjektgruppe har laget en milepælsplan for arbeidet:

Milepælsplan.doc DOC PDF ODT

Vi har utarbeidet følgende mal for skriftlig halvårsvurdering som brukes på alle trinn:

Halvårsvurdering Kila mal alle trinn.doc DOC PDF ODT