Prosjektet startet i vår kommune våren 2010, og er planlagt avsluttet våren 2012. Kila skole deltar med en prosjektgruppe på 9 personer sammensatt av skolens ledelse og lærere fra småtrinn, mellomtrinn og ungdomstrinn. Temaet vi har valgt er "Vurderingsdialogen". Vi definerer begrepet Vurderingsdialogen til å omfatte: Utviklingssamtalen, fagsamtalen, daglig dialog mellom elev/lærer, skriftlige og muntlige tilbakemeldinger, egenvurderinger (alle former for underveisvurdering). Gjennom vurderingsdialogen skal elevens læring forsterkes. Vi har systematisert disse dialogene på følgende måte: Et premiss for en slik dialog er at lærer, elev og foresatte kjenner til og har operasjonalisert kompetansemålene i K06 med tydelige, nivådelte vurderingskriterier for hvert årstrinn. Vi vil gjennom prosjektperioden videre arbeide med begrepene muntlig og skriftlig respons og veiledning.
Underveisvurdering på Kila skole.doc
I arbeidet med læreplanmål og vurderingskriterier tar vi utgangspunkt i Blooms taksonomi:
Skolens prosjektgruppe har laget en milepælsplan for arbeidet:
Vi har utarbeidet følgende mal for skriftlig halvårsvurdering som brukes på alle trinn: