Arealplanprosess

Areal- og byggesak har startet arbeidet med å kvalitetssikre og legge inn mangler i den digitale kartbasen, slik at det skal bli enklere og raskere å søke og behandle byggesøknader. Det betyr at det er begrenset kapasitet i en periode på tjenestene fra areal- og byggesak. Areal- og byggesakstjenesten har fra nå av og ut 2024 satt av ressurser til kvalitetssikring av den digitale kartbasen. Dette gjelder gjennomgang og komplettering av alle gjeldende arealplaner. Harstad kommune har cirka 600 gjeldende planer, som i varierende grad er komplett i basen. Helt konkret gjelder dette opplasting av planbeskrivelse, innvilgete dispensasjoner og reguleringsendringer. Dette arbeidet er helt avgjørende for å kunne legge om til heldigital byggesøknad fra 01.01.2025. Samtidig, dette medfører redusert kapasitet og lengre saksbehandlingstid på behandling av arealplaner ut året. Vi beklager at dette har konsekvenser for saksbehandlingstiden, men det er forbigående, og sikrer for ettertiden bedre digitale tjenester.

Fant du det du var på jakt etter?

Adresse og faktura

Harstad kommune - Hársttáid suohkan
c/o Postmottak, Postboks 1000, 9479 Harstad

Faktura-adresse: Send EHF til 9908:972417971

Besøksadresse: Asbjørn Selsbanes gate 9
Org.nr.: 972417971

Konto: Bruk mottatt faktura ved betaling. Kontonummer på faktura krever kid-nummer. Skal du betale inn uten kid, ta kontakt med regnskapsenheten@harstad.kommune.no

Kontakt oss

Sentralbord
Tlf: 77 02 60 00
postmottak@harstad.kommune.no

Vakttelefon vei, vann og avløp
975 26 000

Vakttelefon barnevern
916 27 960

Følg oss

Facebook
Instagram
X
LinkedIn
YouTube
Flickr

Kommunedirektør
Lasse Hagerupsen

Ordfører
Else Marie Stenhaug

Kommunikasjonssjef/nettansvarlig
Øivind Arvola