Bakgrunn

  • Lederlæringsprogrammet i Harstad kommune bygger på ny pedagogisk teori, med vekt på læring og herunder spesifikt aksjonslæring, refleksjonsmetodikk og appreciative læringsteorier. Dette er et teori- og metodikksystem professor Tom Tiller har bygget opp systematisk over mer enn 30 år og utprøvd i skole, offentlig forvaltning og næringsliv i flere land.
  • Vi har nå gjennomført fase 1:
    • hva tar vi med oss videre?
    • hva har vi lært?
    • hva har andre erfart?
    • hvilke utfordringer møter vi som ledere?

Kickoff alle ledere

(og mellomledere, pluss fagkoordinatorer og fagrådgivere OU)

  • Åpning ved rådmann Hugo Thode Hansen (5 min)
  • Hva har vi gjort og hva har vi lært? Professor Tom Tiller (45 min)
    Hva er Tom sitt bilde av "situasjon" etter fase 1? Hva sier en foreløpig grovanalyse av de funn som er gjort og de egenvurderinger som er levert? Tom gir sitt bilde av fase 1 og har fokus på hvordan dette kan og bør spres nedover i organisasjon. Hva er lurt å gjøre videre?
  • Overgang til fase 2 ved personalsjef Max Jenssen (20 min)
    Fokus på metode og videreføring, presentasjon av modell og konkrete eksempler på hva andre har fått til?
  • Stabilitet og lederidentitet ved HiH, Harald Torsteinsen og Trude Høgvold Olsen (60 min)
    Hvordan endring i lederrolle påvirker endring i lederidentitet.

(pause halvveis ca 20 min)

Ledersamling i Nordic Hall
Fra tidligere samling i Nordic Hall