I dag får mange av Harstads innbyggere flere av brevene fra Harstad kommune gjennom din digitale postkasse. Det er trygt, enkelt og sikkert. Nå utvider vi det til også å inkludere brevene fra våre tjenester innen helse og omsorg. Vi starter opp fra 25. november. I en overgangsperiode vil det kunne komme brev i papirformat likevel.
Innbyggere som har digital postkasse (DigiPost eller eBoks) vil motta brev fra pleie- og omsorgstjenestene i sin digitale postkasse.
Har du ikke digital postkasse - se hvor enkelt det er å skaffe seg din egen.
Innbyggere som ikke har digital postkasse får brevene i Altinn. Hvis man ikke åpner brevet i Altinn innen 40 timer, vil brevet sendes i papirformat til folkeregistrert postadresse.
Man kan reservere seg mot digital post, og man vil da få brevet i papirformat til folkeregistrert postadresse.
Vi anbefaler å bruke digital postkasse. Du får svar fra kommunen raskere og sikkert.
Det eneste du må huske er å åpne brevene når du får beskjed om at du har fått det.