Søknader

Søknader og søknadsdokumentasjon skal sendes til postmottak@harstad.kommune.no. Husk å vise til saksnummer dersom du allerede har en søknad inne hos oss. Hvis du har spørsmål om pågående saker, må du kontakte saksbehandler på e-post. Se også vår side for byggesøknad.

Generelle spørsmål

Generelle spørsmål om byggesak utenom telefontid skal sendes via meldeportalen her Meldeportal (harstad.kommune.no) eller på e-post til byggesak@harstad.kommune.no

Generell veiledning innebærer ikke saksbehandling, prosjektering eller at det fattes vedtak.

Generell veiledning kan være:

  • Generelle opplysninger om regelverket for søknadsplikt.
  • Informasjon om og tolkning av planer, herunder dispensasjoner.
  • Spørsmål om tillatelser og byggesøknadsprosessen.
  • Info om din eiendom.

Telefontid

Telefontid for alle byggesaksbehandlerne 

  • kl. 12:00 til 13:00 tirsdag, onsdag og torsdag.
  • Telefonnummer 476 55 900.

Ved behov kan du også bestille time med byggesaksbehandler. Se under. 

 

Bestill time med en saksbehandler

Areal- og byggesak

Trenger du veiledning om oppmåling, byggesak, motorferdsel i utmark, deling av eiendom eller seksjonering, eller har du behov for mer informasjon om dine kommunale utgifter? Bestill en time med en saksbehandler som har fått satt seg litt inn i din sak før møtet. 

Bestill time hos saksbehandler på Areal- og byggesak