Om oss

Heggen legesenter er en del av Enhet for helse og mestring. Senteret er et kommunalt legesenter. Legene jobber som vanlige fastleger, men innehar også minst 50 % kommunale oppgaver slik som: tilsynsleger, rykker ut med ambulansen, studenthelsetjeneste, helsestasjonslege, smittevernoverlege. De har også beredskapsvakt for Overgrepsmottaket i Harstad og for kommunens interkommunale akuttdøgnsenger (KAD).

Bestille time eller fornye resepter på nett/sms

Vi ønsker å gjøre kontakten med oss så enkel som mulig, og har derfor tilrettelagt for bestilling via SMS på disse sidene.

Du vil i tillegg finne en del informasjon om legesenteret her. Ellers er du velkommen til å ta kontakt på telefon dersom du ønsker.

Bestill time via SMS (NB! Ikke til øyeblikkelig hjelp): Send HEGGEN + fødselsdato, ditt navn og grad av hast til 2097. F.eks. HEGGEN 030562 Kari Normann Trenger time for konsultasjon Unngå sensitiv informasjon.

NB: Tjenesten kan ikke benyttes om man har reservert seg mot kort-nummer

SMS skal ikke brukes ved behov for øyeblikkelig hjelp.

Hvordan finne frem

Kjør mot sykehuset/Folkeparken, ta til venstre i første kryss inn på Heggen allé, kjør langs veien helt til den svinger nedover mot St. Olavsgt, sving til venstre igjen. Det er merket parkering til legesenteret. Evt kan du kjøre St.Olavsgate og ta veien opp ved siden av Olavsgården, du må da svinge til høyre rett etter du har tatt av. Du finner oss i underetasjen av gamle Harstad sykehjem, mot Olavsgården.

Ris og ros – melde avvik

Vi streber etter å ta best vare på pasientene våre. Noen ganger lykkes vi dessverre ikke helt. Ønsker du å gi oss en tilbakemelding (ris eller ros) så har vi en postkasse inne på venterommet til legesenteret. Her kan man anonymt legge igjen en klage eller en tilbakemelding. Dersom man vil levere en mer formell klage, kan man kontakte legesenteret, kommuneoverlegen eller fylkesmannen, så vil man få hjelp til dette.